Let's Start The Revolution / BLOK 4: SISTERS ARE DOIN’ IT FOR THEMSELVES /
Let's Start The Revolution

Strona archiwalna
Ten film nie jest już dostępny z powodu zakończenia licencji.

Let's Start The Revolution / BLOK 4: SISTERS ARE DOIN’ IT FOR THEMSELVES /
Let's Start The Revolution

Ocena: 0 / 5 (brak głosów)

Opis

Czwarty blok konkursowego cyklu "Let's Start The Revolution": SISTERS ARE DOIN’ IT FOR THEMSELVES dostępny za darmo w ramach Festiwalu Demakijaż od 20 (godzina 19:30 CET) do 22 listopada, bez limitu.

Link do głosowania: https://camerafemina.org/lets-start-the-revolution-blok-4/

Sunburned

reż. / dir. Nadia Ayala Tabachnik, Meksyk/Mexico, cz. 13 min.

Dwie sąsiadki i ciężka niedziela…

Elena, z super uporządkowanym życiem, „idealnym” chłopakiem i doskonale wyprasowaną garderobą i Irene, spontaniczna kobieta, która nienawidzi ograniczeń i z góry zaplanowanych relacji. Zrządzenie losu sprawiło, że te dwie nieznajome muszą spędzić ze sobą cały dzień. Czy uda im się nawiązać porozumienie? O czym będą rozmawiać? I czy to prawda, że czasem „nieznajome” okazują się najlepszymi słuchaczkami?

Two neighbors and a rough Sunday…Elena, a woman with a well-structured life, the “perfect” boyfriend and perfectly ironed clothes. Irene, a free woman who hates being tied down and pre-established relationships. They are accidentally forced to spend a whole day together and interact, discovering they’re not so different and that sometimes there’s no better conversation partner than a stranger.
 

Synchronizacja

reż./ dir. Anna Kasińska, Polska/ Poland, cz. 20 min.

W 2084 roku, gdy płeć męska jest bliska wymarcia, cztery kobiety czekają na synchronizację swoich cykli menstruacyjnych. Wszystkie chcą zostać matkami, a dawca może być tylko jeden. Gdy nadchodzi wyczekiwana szansa i przydzielony kandydat w końcu zjawia się w ich drzwiach, podczas kolacji dochodzi do małego wypadku i dawca wydaje się być… martwy.

n 2084, when the male sex is near extinction, four women wait for their menstrual cycles to synchronize. They all want to become mothers and there can be only one donor. When the day comes and he finally appears,  during a dinner there is a little accident and donor seems to be… dead.

 

Jumbled

reż./ dir. Oluchi Nsofor, Nigeria/ Nigeria, cz. 3 min.

Uwięzione w domu ze względu na pandemię przyjaciółki, rozważają różne możliwe scenariusze po tym jak jedna z nich dowiaduje się , że jest w ciąży.

Trapped at home due to a pandemic, two friends consider possible scenarios after one of them finds out she is pregnant.

 

We Are Not Friends

reż./ dir. Alicja Sokół, Polska/Poland, cz. 18 min.

Dwie kobiety osadzone w więzieniu, stają się nierozłączne. Razem prowadzą piątkowe audycje radiowe i są dla siebie oparciem w trudnych warunkach. Jednak gdy wyrok jednej z nich ma dobiec końca, bohaterki zaczynają kwestionować łączącą ich więź, bo wiedzą, że poza więzieniem nie będą miały szansy jej utrzymać.

Two women in prison become inseparable. Together, they host Friday radio broadcasts and support each other in difficult conditions. However, when the sentence of one of them is about to end, the protagonists start to question their bond, because they know that outside the prison they will not have a chance to keep it.

 

Hey Girl! Teach me How to Ollie

reż./ dir. Yuhan Lin, Stany Zjednoczone / USA, cz. 12 min.

Kiedy dorastająca w konserwatywnej rodzinie o azjatyckim pochodzeniu Yuhan, przyjeżdża do Stanów Zjednoczonych, zaczyna kwestionować stereotypy dotyczące dziewczyn i odkrywa serce kobiecej kultury deskorolkowej.

When an Asian girl -Yuhan who grew up in a family that values ​​conventional notions of male superiority comes to the U.S., she questions the stereotype of girls on the bikes and discovers the heart of female skateboarding culture.

 

Oh My Film!

reż./ dir. Lara Rodriguez Cruz, Stany Zjednoczone/ USA, cz. 12 min.


Henrike Iglesias, queerowa feministyczna grupa teatralna z Berlina, przeżywa pierwszą, wspólną zagraniczną wyprawę , kiedy są zaproszeni do wykonania swojego utworu „Oh My” w Buenos Aires. Film jest portretem ich pełnych miłości, odważnych związków,oraz prezentacją ich show scenicznego - nieustraszonego, kontrowersyjnego feministycznego porno.

Henrike Iglesias, a queer feminist theater group from Berlin, has their first overseas break when they are invited to perform their piece Oh My in Buenos Aires. The film is a portrait of their loving, courageous relationships, onstage presentation of fearless, controversial feminist porn.

 

Hotshot

reż./ dir. Natasza Parzymies, Polska/ Poland, cz. 25 min.

Po wypadku związanym z narkotykami, młoda gwiazda muzyki pop (Pola Gonciarz) trafia do więzienia, gdzie zostaje przydzielona do prowadzenia chóru, w którym nikt z osadzonych nie umie śpiewać.

After a drug-related accident a young popstar (Pola Gonciarz) ends up in prison where she’s assigned to run the choir in which none of the inmates can sing.


 

Obrazki